Korb: Keskerakonna rahakott ei võimalda suuri värbamiskampaaniaid

Loora-Elisabet Lomp
Copy
Mihhail Korb, otsesaates Otse Postimehest.
Mihhail Korb, otsesaates Otse Postimehest. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Kuigi Reformierakond viis kuu aja jooksul läbi uute liikmete värbamiskampaania, siis ilmneb, et selle aja jooksul partei liikmete arv hoopis kahanes. Peaminster Jüri Ratase juhitav Keskerakond aga sai ilma suuremate väljaminekuteta sama ajaga juurde 63 uut inimest. 

6. oktoobril oli Reformierakonnas 11 351 inimest, kuid pärast kuuajalist värbamiskampaaniat oli neid 11. novembril 11 349. 

10. oktoobril ütles Keskerakonna esimees Jüri Ratas, et tema erakond saab suurte kampaaniatega välja tulla vaid siis, kui neil on selleks ka vastav rahakott. «On ju ajakirjandusest teada, et Keskerakonnal on olnud väga palju kohtukaasuseid ja suuri summasid, mida oleme pidanud tasuma. See kõik on olnud erakonna rahakotile väga ränk,» tunnistas Ratas oktoobris.

Ta selgitas, et Keskerakond kasutab teistsugust taktikat: «Me püüame kompenseerida (välireklaame - toim.) kohtumistega kohapeal või läbi erinevate digilahenduste.»  

Kui 1. oktoobril oli Keskerakonnal 14 722 liiget, siis kuu aega hiljem oli juba 14 790 liiget. Erakonna peasekretär Mihhail Korb täpsustas Postimehele, et oktoobris kasvas Keskerakonna liikmete arv 63 inimese võrra. Tema sõnul on piirkondade võrdluses uute liikmete kaasamisel hästi tegutsenud Lääne-Virumaa, Võrumaa ja Läänemaa. 

«Keskerakond peab uute liikmete kutsumisel esmatähtsaks otsesuhtlust ja liikmeskonna kasvatamise peale me raha tavaliselt ei kuluta. Liikmeskonna kasvatamine on eeskätt iga piirkonna ülesanne,» lausus Korb. «Erakonnaga liituvate inimestega leitakse kontakt erineval moel: telgikampaaniate ja isiklike tutvuste kaudu või rahvakohtumistel,» tõi ta taktika välja. Ta lisas, et tavaliselt aktiviseerub uute liikmete otsimine valimiste lähenedes.  

Ürituste ja telgikampaaniate korraldamiseks eraldab erakond vajaliku ressursi. «Aga neid üritusi ei tehta ainult uute liikmete värbamise eesmärgil, vaid ka valijatega suhtlemiseks,» täpsustas Korb. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles