Ratas palus vabandust Keskerakonna enesereklaami pärast kriisieelarve abil

Kesknädalas ilmunud Keskerakonna reklaam.

FOTO: Kesknädal

Keskerakonna ajaleht Kesknädal avaldas eile ilmunud esilehel enesereklaami, millega partei esitles riigikogus vastu võetud koroonakriisi lisaeelarvet oma ministrite teenena.

Reklaamis on kujutatud peaminister Jüri Ratas, haridusminister Mailis Reps, sotsiaalminister Tanel Kiik riigihalduse minister Jaak Aab ja majandusminister Taavi Aas.

«Toetame abi vajavaid valdkondi!» seisab suurelt reklaamis ning väiksemalt on ringide sees välja toodud summad, mille riigikogu lisaeelarvega kriisimeetmetesse suunas – maaelu 200 miljonit, töötajate sissetuleks 250 miljonit, kultuur ja sport 25 miljonit, ettevõtete strateegilised investeeringud 300 miljonit, meditsiin 200 miljonit ja kohalikud omavalitsused 100 miljonit.

Reklaam ilmus Kesknädala paberlehes kolmapäeval ehk veel enne, kui riigikogu oli lisaeelarve vastu võtnud.

Peaminister Jüri Ratas palus tänasel valitsuse pressikonverentsil reklaami pärast vabandust.

«Vale reklaam vale sisuga, see ei ole Keskerakonna raha, see on Eesti maksumaksjate raha. Vabandan, olen palunud selle reklaami maha võtta,» ütles Ratas.

Küsimisele, kas Keskerakond laseb ebaõnnestunud reklaamiga lehe tiraaži müügist tagasi korjata, vastas peaminister, et kui leht ei ole välja läinud, siis seda lehte välja ei saadeta. «Kui see on müügis, siis loomulikult tuleb see ära korjata, siin ei ole mingit küsimust» lisas Ratas.

Isamaasse kuuluv välisminister Urmas Reinsalu lisas, et ta on nõus peaministri ühemõttelise hoiakuga ja selline reklaam oli kehv praeguse kriisi tingimustes.

«Selle kriisiga seoses ei saa olla parteilisi kaubamärke. Inimestel on maailmavaade ja poliitilised hoiakud olemas. Selles kriisis peaksime me otsima seda, mis meid ühendab, mitte püüdma seda teistmoodi tõlgendada,» lausus Reinsalu.

Sotsiaaldemokraadist riigikogu liikme Raimond Kaljulaiu sõnul on raske ette kujutada, et see reklaam sai ilmuda ilma juhtivate Keskerakonna poliitikute heakskiidu ja sisendita.

«Kes selle siis heaks kiitsid? Kas peaminister, sotsiaalminister ja nende nõunikud nägid reklaami tõesti alles täna? Ei usu hästi. Keskerakonna peasekretäril on iseenesest olemas kogemus kiiresti vastutuse võtmisest ministrina,» märkis Kaljulaid, viidates praeguse peasekretäri Mihhail Korbi tagasiastumist riigihalduse ministri kohalt 2017. aastal NATO-vastaste kommentaaride tõttu.

Mihhail Korb: me ei soovinud kriisi poliitilistes huvides ära kasutada

Keskerakonna peasekretär Mihhail Korb ütles Postimehele saadetud kommentaaris, et erakond ei soovinud kasutada kriisi ära enda poliitilistes huvides ja tulevikus arvestab partei inimeste emotsioonidega.

Avaldame Korbi vastuse täismahus.

Kesknädala esikaane kujundusega soovisime esile tõsta lisaeelarve ja erinevate meetmete prioriteetseid valdkondi: ettevõtete ja tööinimeste toetamine ning meditsiini, maaelu, kohalike omavalitsuste ja kultuurivaldkonna rahastamine. Valitsus tegi lisaeelarvet koostades väga suuri pingutusi unetundide ja pereelu arvelt. Kesknädala lehte küljendades ei osanud me tõepoolest arvestada asjaoluga, et keegi arvab, nagu tuleks raha Keskerakonna ministrite taskust.

Keskerakond suhtub praegusesse eriolukorda täie tõsidusega ja kindlasti ei ole meie eesmärk kriisi poliitilistest huvides ära kasutada. Arvestame tulevikus kindlasti kaasnenud emotsioonidega. Võtame antud olukorras Kesknädala ringlusest maha ega jaga seda avalikult.

Vabandan nende inimeste ees, kellele jäi mulje, nagu toetaks Keskerakond ja erakonna ministrid eriolukorra ajal kümnete miljonite eurodega abivajavaid valdkondi. Kordan üle - peaminister Jüri Ratase poolt üle antud lisaeelarve võttis kolmapäeval vastu riigikogu ning abivajavaid valdkondi toetatakse nii riigieelarve kui ka laenuraha toel.

Enne kella 13 oli pilt Kesknädala veebilehelt kadunud. Veel kella 13 paiku oli Facebookis Keskerakonna saidil pilt erakonna peasekretärist Mihhail Korbist, kes Kesknädala paberlehega poseerib.

Keskerakonna peasekretär Mihhail Korb poseerib Kesknädalaga, mille esilehel on palju pahameelt tekitanud reklaam.

FOTO: Keskerakond

Tagasi üles
Back