EKRE taas luubi all: komisjon uurib raadiosaate rahastamise kohta

EKRE juhid Mart ja Martin Helme.

FOTO: Erik Prozes

Erakondade rahastamise järelevalve komisjon (ERJK) uurib Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) seost TRE Raadio «Räägime asjast» saate rahastamisega. 

Erakonnalt uuritakse, kas TRE Raadio saade «Räägime asjast» on toimetuse tellimusel valmiv saatekava osa või saate tegijate poolt ostetud eetriaeg, mille sisu üle toimetuslikku kontrolli ei teostata.

Juhul kui tegu on ostetud eetriajaga, tahetakse teada, kes on saatesarja eest tasuv füüsiline või juriidiline isik. «Kui tegu on ostetud eetriajaga, siis kes on saatesarja eest tasuv füüsiline või juriidiline isik? Kas saatesarja rahastab EKRE erakonna vahenditest või mõni erakonna liige? Kui tegu on erakonna kuluga, palun esitada komisjonile arvete tasumist tõendavad dokumendid,» seisab ERJK järelepärmises EKRE-le. 

Kui saatesari valmib toimetuse tellimusel, tahetakse teada, kas TRE raadio tasub saates osalemise eest EKRE-le või EKRE liikmetele, saate osalistele. 

ERJK arutas 13. juuni koosolekul, kas TRE Raadio saade «Räägime asjast» on EKRE propagandasaade ehk siis kas erakonnale või sellele liikmetele tehakse poliitilist reklaami. Täheldati, et saates esinevad vaid EKRE poliitikud ning selles käsitletakse vaid EKRE maailmavaatelisi teemasid. 

Augustis toimunud koosolekul andis komisjon saatele hinnangu pärast seda, kui oli analüüsinud kahel Euroopa Parlamendi valimistele eelnenud kuul eetris olnud saateid. Otsustati, et saates edastatakse EKRE poliitilist sõnumit. 

«Erakonnaseadusest lähtuvalt soovib komisjon selgust, milline on erakonna majanduslik seos selle saate rahastamisega,» põhjendas komisjon 3. septembril erakonnale saadetud järelepärmist. EKRE-l on aega vastata komisjoni järelepärmisele 13. septembrini. 

TRE Raadio sai juulis saate «Räägime asjast» eest politseilt 140 euro suuruse trahvi, kuna saade oli eetris Euroopa Parlamendi valimiste päeval, kuid seaduse kohaselt on valimispäeval aktiivne agitatsioon keelatud. Martin ja Mart Helme trahvi suuruseks oli kummalgi 128 eurot.

TRE Raadio omanik on EKRE-sse kuuluv riigikogu liige Siim Pohlak, kes omab ka jaamu Ruut FM ja Ring FM.

Postimees kirjutas esmaspäeval, kuidas EKRE vilistab komisjoni järelepärimisele, pidades põhjendamatuks vastata lisaküsimustele ajakirjandus- ja telereklaami kohta läinud riigikogu valimiste kampaania ajal. 

Tagasi üles