Keskerakond tahab riigieelarvest tasuta ühistranspordile kulutada 5 miljonit eurot (5)

Loora-Elisabet Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakond esitles Keilas Harju- ja Raplamaa kandidaate Riigikogu valimisteks
Keskerakond esitles Keilas Harju- ja Raplamaa kandidaate Riigikogu valimisteks Foto: Mihkel Maripuu

Keskerakonna valimiskampaania üks lubadus on teha Tallinnas tasuta ühistransport kõikidele, isegi mitte sissekirjutatud elanikele ja see hõlmaks riigieelarvest umbes viis miljonit eurot.

Keskerakonna juhatuse liige Toomas Vitsut ütles, et praegu kehtib ainult sissekirjutatud tallinlastele tasuta ühistransport, kuid soovitakse, et kõik saaksid Tallinna-siseselt tasuta sõita. «Algne mõte seisneb selles, et riik kompenseerib mittetallinlaste piletiraha, mis on suurusjärgus viis miljonit eurot aastas,» ütles Vitsut ja lisas, et sinna alla kuuluvad kõik ühistranspordi sõidud: tramm, troll, buss ja rong.

«Riigikassale tähendaks Tallinna tasuta ühistranspordi rakendamine kõigile inimestele ligikaudu 5–6 miljoni eurost kulu,» selgitas Tallinna linnapea Taavi Aas. Sõiduõiguse laiendamine sissekirjutusest sõltumatult tähendaks eeldatavasti vajadust tihendada graafikuid, et vastata suurenevale nõudlusele.

Vitsuti sõnul on selline maksumaksja raha kasutamine üks oluline toetus Eesti majandusse kui ka nende toetamisse, kes käivad Tallinnasse tööle. «Kui praegu kulub paljudel Tallinnasse tööle sõitvatel inimestel ühistranspordile proportsionaalselt suur osa palgast, siis tulevikus jääks see kulutus tegemata. Maksumaksja raha jõuaks kõige otsemat teed pidi sinna, kus seda kõige rohkem vaja ning väldiksime bürokraatlikku ümberjaotamist,» tõi Toomas Vitsut välja.

«Põhimõtteline kavatsus selleks on olemas, järgnevalt tegeleme sellele rahalise katte leidmisega. Üleminek tasuta ühistranspordile kõigi jaoks eeldab riigieelarvelist panustamist Tallinna ühistransporti, sest mittetallinlased võidavad sellega hüvesid,» selgitas Tallinna linnapea Taavi Aas.

«Riik ja kohalikud omavalitsused peavad astuma ühte sammu ning kokku leppima tasuta ühistranspordi ühtse süsteemi rakendamises üle Eesti,» leidis Vitsut.

«Ma olen veendunud, et peame astuma tasuta ühistranspordi arendamisel järgmise sammu,» kirjutas peaminister Jüri Ratas oma Facebooki lehel. Kadri Simson jagas, et ta käest on sageli küsitud, miks Tallinnas saavad tasuta sõita vaid tallinlased, noored ja üle 63-aastased. Simson kirjutas oma Facebooki lehel: «Tegelikult on võimalus riigi poolt toetada seda, et tasuta sõit laieneks kõigile ühistranspordikaardi omanikele sõltumata nende sissekirjutusest.»

Rainer Vakra kommenteeris Keskerakonna valimislubadust Sotsiaaldemokraatide blogis, kus ta räägib, et Sotsiaaldemokraadid on Tallinna volikogus aastaid üritanud antud ettepanekut läbi viia, kuid Keskerakond on olnud idee vastu. «Viimati hääletas Keskerakond Tallinna Linnavolikogus kõigile tasuta ühistranspordi eelnõu maha möödunud aasta 20. septembril.»

Vakra kirjutas, et kõigile tasuta ühistranspordi pakkumine on «konkreetne ja lihtne võimalus,» et kõik inimesed saaksid Tallinnas taskukohaselt ringi liikuda ja lisaks olla ka keskkonnasõbralikud. «Ühtlasi vabastaksime sellega mupo kui korrakaitseüksuse jäneste püüdmisest ja suunaksime hoopis Tallinna taksondusse korda looma. »

Rainer Vakra hoiab seisukohta, et kui Tallinn soovib saada roheliseks pealinnaks, siis tuleb suunata väliskülalised ja töötava kui ka õppiva Eesti elaniku ühistransporti, «ühistransport olgu tasuta kõigile.»

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles