Erakondade mõõduvõtt teleekraanil: kes lubab kõike ja kes on takerdunud minevikku?

Anna Ploompuu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis Sotsiaaldemokraatliku Erakonna valimisreklaamist.

Täpselt kaks kuud enne riigikogu valimispäeva on poliitreklaamid vallutanud tele-eetri. Mis klippide ja sõnumitega televaatajate pilke püütakse? 

Järgnevalt on ülevaade kõigi erakondade seni avaldatud reklaamklippidest riigikogu valimiste eel.

Igal lugejal on võimalik hääletada ka oma lemmiku video poolt. 

«Isamaa on igavene»

Isamaa on oma reklaamklipis loetlenud minevikusaavutusi ja -võitlusi, rõhutades 30 aasta pikkust tegutsemist loosungiga «Isamaa on igavene». Oma prioriteetidena märgib erakond võitluse eesti keele ja eestikeelse hariduse eest ning selle üle, et iga inimene saaks otsustada oma teises pensionisambas oleva raha eest.

Just viimasele taandubki vähemalt praeguseks Isamaa peamine kampaaniasõnum ning vastandumine sotsiaaldemokraatide ja Reformierakonnaga. 

«Igaüks loeb»

Sotsiaaldemokraatide telereklaamis toonitab erakond tuntud nimede ja nägude eksponeerimise asemel pigem neid, kelle eest erakond seista soovib: mehed, naised, linna- ja maainimesed, eri- ja samasoolised, erivajadusega inimesed, välismaalased Eestis, kunstiloojad jne. 

«Õiglane riik kõigile»

Keskerakonna valimisreklaami võiks lühidalt kokku võtta sõnapaariga «kõigile ja kõike». Klipis loetletud lubadused ja sihtrühmad võtavad esialgu silme eest kirjuks: raha lubatakse nii noortele, lastele, pensionäridele, päästjatele, politseinikele kui ka haridusele. Mõistagi ei jää loetelust välja ka sõnapaar «tasuta ühistransport».  

«Parem tulevik»

Reformierakonna reklaamvideo peategelase Gaute Kivistiku sõnum on üks: vanasti oli kõik parem. Sarnaselt Isamaale keskenduvad ka oravad nostalgitsemisele, kõlamata ei jää klišeed, kuidas vanasti oli muru rohelisem, tarvas sinisem ja lapsed õues. 

«Jõuka Eesti eest»

Kui majandusteemasid võiks oodata pigem Reformierakonnalt, siis maksuküsimustes on ohjad enda kätte haaranud hoopis Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Tahetakse vähendada nii käibemaksu, elektri- ja gaasiaktsiisi, võrgutasusid ning kütuse- ja alkoholiaktsiisi.

«Pikk plaan Eestile»

Erakond Eesti 200 on seni telereklaamis eristunud minimalistlikkusega. «Teeme Eestile pika plaani» või «Teeme Eesti riigi korda» on vaid mõned näited alla kümnesekundilistest reklaamklippidest.  

«Sobime hästi»

Kui oled intelligentne, armastad ausat riiki, tervet Eestit ja oled korralik inimene, siis sobib sulle Vabaerakond - just sellise kampaaniasõnumiga on välja tulnud Vabaerakond. Ei tasu unustada ka nende Selveri poeketi kunagise kampaania pealkirjaga äravahetamiseni sarnast valimisloosungit «Terve Eesti heaks!».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles