Savisaarel ja Partsil sarnased kampaaniavõtted

Tuuli Koch
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi pöördumine korteriomanike poole.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi pöördumine korteriomanike poole. Foto: Peeter Langovits

Samas valimisringkonnas rinnad vastamisi löövad Keskerakonna juht Edgar Savisaar ja IRL aseesimees Juhan Parts võtavad üksteiselt šnitti ka valijate poole pöördumisel – üks kiidab oma tegemisi linna raha eest, teine saadab valimislubaduste selgitust riigi raha eest.

Valimiste lähenedes on paljudel riigikokku pürgijatel enese esile tõstmise juures kiusatus anda oma valimissõnumit edasi oma ametikoha ehk kõigi valijate raha kasutades.

Läinud nädalal reklaamisid riigikokku kandideerivad ja Tallinna palgal olevad keskerakondlased end suurelt linna raha eest valminud reklaamplakatitele, mis kutsusid inimesi linnaosa tervisepäevadele. Sellele osutas tähelepanu Isamaa ja Res Publica Liidu eestseisuse liige Andres Herkel oma blogis. «Milleks on tervisepäeva vaja reklaamida linnaosavanema ja tema asetäitja hiigelportreedega?» esitas Herkel küsimuse.

IRL-i endagi tegevus on pannud linlasi imestama. «Kortermaja, kus elan, valmis alles paari aasta eest ning ei vaja kindlasti õpetust, kuidas küttekulusid alla saada,» imestas Tallinna Kesklinnas elav koduomanik, kes leidis eile imestusega majandusminister Juhan Partsi pildiga voldikud oma trepikojast hunnikus postkastide juures.

Voldikud on välja antud koostöös Partsi juhitud ministeeriumiga ja Kredexiga ning see jagab selgitust, kuidas maju paremini soojustada. «Kodukulud alla!» on ka üheks Isamaa ja Res Publica liidu valimisloosungiks. Voldikud on nii eesti- kui ka venekeelsed.

Iga asi näib naelana

Majandusministeeriumi avalike suhete juht Kalev Vapper tunnistas, et kui seda kampaaniat paika pandi, siis käis tal ka peast läbi mõte, et seda võidakse Partsile süüks panna. «Aga võrdlus Savisaarega ei pea kindlasti paika, sest Savisaar kiitis kõike seda, mida ta on justkui teinud, aga Partsi puhul on see üleskutse inimestele, et nad ise midagi teeksid. Asja mõte on aktiviseerida inimesi,» selgitas Vapper.

Samas tunnistas ta, et sellises mahus ja nii massiliste voldikutega ei ole varem kampaaniat tehtud, sest selleks pole lihtsalt raha olnud. Tallinlastele on laiali jagatud 280 000 voldikut, mis maksid 19 173 eurot (ligi 300 000 krooni).

Tema sõnul on loomulik, et sõnumi viib oma näo ja nimega rahvani minister. «Parts kui selle asja eestvedaja ja algataja peabki pöörduma inimeste poole – kes siis veel peaks mõjuma?» imestas Vapper. «Kui sul on haamer käes, siis näib iga asi naelana ehk valimiste eel näivad ka vajalikud ettevõtmised valimiskampaaniana.»

Sel aastal on võimalik korteriomanikel oma kodud korda teha Kredexi abiga 30 miljoni euro ehk ligi poole miljardi krooni eest. Läinud aastal lõpus oli vaid 50 kodu korda tegemise taotlust.

Tallinna linnapea, Keskerakonna juht Edgar Savisaar saatis pealinlastele oma tööst ülevaate läinud aasta lõpus samamoodi kahes keeles voldikute näol, kus ta soovis häid pühi ja loetles üles seitse heategu, millega ta läinud aastal hakkama sai. Konkurendid nimetasid seda linna raha eest isikliku valimiskampaania tegemiseks. Kokku kulus trükisteks ligi 32 000 eurot (500 000 krooni). Trükistele lisaks tervitas linnapea Savisaar eestimaalasi ka teleris, mille maksumus oli ca 57 000 eurot (900 000 krooni).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles