Toomla: sotside reklaamis napib uut algust

Alo Raun
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sotsiaaldemokraatide värske valimissõnum «Uus algus!» jääb ebamääraseks ning seda ei toeta reklaamidelt vastu vaatavad kogenud poliitikute näod, analüüsis Tartu Ülikooli politoloog Rein Toomla.

Tema sõnul sobitub sotside reklaam hästi paari roheliste hüüdlausega «On aeg!», mis on samuti pehme ja mitte midagi ütlev.

««Uus algus!» on tunduvalt leebem kui sotsiaaldemokraatide kunagised sloganid «Aitab jamast!» ja «JOKK jätta!», mis olid täidetud kaunis konkreetse sisuga, eriti viimane. Iseasi, kas see valijatele meeldis,» kommenteeris Toomla.

««Uus algus!» viitab korraga kõigele ja mitte millelegi. Kas hiilgav ebamäärasus on just kõige parem lahendus? Eks edasine valimiskampaania ja tulemused näitavad.»

Toomla ütles, et ootas esimees Sven Mikseri retoorika pinnalt sotsidelt suuremat distantseerumist teistest parteidest ja ideoloogilise eripära rõhutamist kui see, mida täna näha võib. Samuti võiks sotside reklaam viidata tema hinnangul rohkem opositsioonis olemisele.

Politoloogi sõnul ei lähe ka reklaami sõnum ja seal eksponeeritavad isikud omavahel kokku.

«Uus algus võiks välja paista ka piltide pealt. Uusi nägusid on siin aga ainult mõni üksik, ülejäänud on väga tuntud ja teenekad tegijad.»

Ta ütles, et tõenäoliselt tahetakse, et «Uus algus!» sümboliseeriks Sven Mikseri saamist partei etteotsa, kuid sel juhul tekib küsimus, miks ei ole reklaamidel näha Mikserit ennast.

Sotsiaaldemokraadid oli neljas partei, mis oma välireklaami kampaaniat alustas. Esmaspäeval võis märgata IRLi ja Reformierakonna reklaame, teisipäeval lisandus neile Keskerakond.

Poliitilise välireklaami keeld algab 26. jaanuaril.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles