Saarts: IRLi edu taga võib olla valimiskampaania

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnis Saarts
Tõnis Saarts Foto: Peeter Langovits / Postimees

Tallinna Ülikooli politoloog Tõnis Saarts leiab, et IRLi edu parteide populaarsusuuringus võib olla tingitud erakonna valimiskampaaniast.

Saarts rääkis, et IRLi populaarsus on tõusnud alates sügisest, kuid kokku vaid kolme protsendi võrra, mis pole kuigi märkimisväärne. «Seega kaugemaleulatavaid järeldusi me sellest teha ei saa,» tõdes politoloog.

«Kui antud kolmeprotsendilist tõusu alates oktoobrist tõesti populaarsuse kasvuks lugeda, siis tuleks see panna valimiskampaania arvele – IRLi rahvaküsitlus ja valimisplatvorm on avalikkuses korduvalt kõneainet pakkunud ja meelitanud ilmselt juurde parempoolselt mõtlevaid valijaid, kes muidu hääletanuks Reformierakonna poolt,» selgitas Saarts.

Samas rõhutas ta, et praegustest trendidest on vara mingeid suuremaid järeldusi teha, kuna ka varasemad küsitlused on näidanud, et IRLi reitingud on väga kõikuvad ja erakonna valijaskond üsna voolav.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles