Saarts: IRLi rahvaküsitlus oli PR-trikk

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õhupallid IRLi valimispeol.
Õhupallid IRLi valimispeol. Foto: Toomas Huik

Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) palju vastakaid arvamusi tekitanud rahvaküsitlus oli valimiseelne PR-trikk, arvab politoloog Tõnis Saarts.

Politoloog rääkis, et kui mõni erakond soovib usaldusväärseid vastuseid, siis enamasti tellitakse küsitlus hoopis uuringufirmalt, vahendab ERR Uudised.

«Antud juhul oli selgelt tegemist PR-trikiga ja püüti meedia tähelepanu saada,» märkis Saarts ja lisas, et loodetavasti jäetakse taolised küsitlused edaspidi professionaalide teha.

Kui palju küsitlus erakonnale maksma läks, on peasekretär Ken-Marti Vaheri sõnul veel vara öelda, kuid ta möönis, et summa oli suurem kui 100 000 krooni.

IRLi hinnangul kujunes nende rahvaküsitlus, mille raames saadeti kõigile Eesti leibkondadele küsitlusankeet, erakordselt edukaks, sest vastuseid laekus ligi 60 000.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles