Kallas tahtiski transpordivolinikuks saada

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siim Kallas
Siim Kallas Foto: Liis Treimann

Eesti eurovolinik Siim Kallas ütles täna ajakirjanikele, et käis ise komisjoni presidendile Jose Manuel Barrosole ühe võimalusena välja, et ta võiks järgmisena transporditeemad enda kanda võtta.


Brüsseli-Tallinna videosilla abil peetud pressikonverentsil ütles Kallas, et transpordivoliniku koht oli üks mitmest majandusega seotud ametist, mille vastu ta huvi tundis ja millest Barrosot teavitanud oli.

Ta olevat öelnud Barrosole, et on nõus haldusvolinikuna jätkama, kuid ei ole kindel, kas suudab leida seal edasi tegutsemiseks samasugust energiat, lisades, et eelistab juhtida mõnd tõsist majandusvastutusala.

Kallas oli loetlenud Barrosole oma eelistused, seadmata neid siiski pingeritta.

Üldiselt pidas Kallas transpordivoliniku kohta huvitavaks ametiks, kus saab maailma asju mõjutada.

«Sellise valiku president tegi ja ma olen sellega ülimalt rahul, sest tegemist on päris suure ja ülemaailmset ulatust omava alaga, kus euroliit räägib kaasa paljudes asjades,» rääkis Kallas.

«Selles valdkonnas on võimalik päris palju ära teha, on asjatundlike inimeste arvamus.
See tekitab entusiasmi.»

Kallas väitel kuulub transport valdkondade hulka, mis on üks ihaldusväärsemaid portfelle. «See on kuulunud prantslastele, itaallastele, Suurbritanniale, Prodi komisjonis oli hispaanlase käes,» loetles ta.

«Ta kuulub esimese liini vastutusalade hulka, kus Euroopa Liidul on parasjagu pädevust, ressursse ja vastutust. Seal on tõesti võimalik maailma asju oluliselt mõjutada.»

Eestile olulistest teemadest lubas Kallas uues ametis pöörata tähelepanu näiteks Via Baltica ja Rail Baltica projektidele, muuhulgas sellele, kuidas ületada tehnoloogilisi tõkkeid, mis ei võimalda euroliidu transpordivõrgustikku tihedamalt sisemiselt liita - näiteks erineva raudteeliiprite laiuse tõttu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles