Roheliste valimiskampaania maksis 1,5 miljonit krooni

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnas Paldiski maanteel kohalike valimiste eel üleval olnud roheliste plakat
Tallinnas Paldiski maanteel kohalike valimiste eel üleval olnud roheliste plakat Foto: Mihkel Maripuu

Erakond Eestimaa Rohelised (EER) kulutas sügisestel kohalikel valimistel oma valimiskampaania käigus ära 1,56 miljonit krooni, millest lõviosa sai partei riigieelarvest tänu kohtadele riigikogus.

Riigieelarvest saadud rahadest kulus erakonnal partei valimiskampaaniale ühtekokku 1,45 miljoni krooni. Lisaks andis ärimees Peeter Mänd erakonnale 37 000, ärimees Hannes Tamjärv 33 000 ning ärimees Aivar Berzin 33 000 krooni.

Lisaks kasutas erakond kampaaniast veel 2 000 krooni Peep Mardiste ja 1 000 krooni Annely Kallo annetatud raha.

Telereklaamile kulus parteil 427 000 krooni, reklaamile ajalehtedes ja ajakirjades 274 000 krooni ning valimistrükistele ligi 330 000 krooni.

Lisaks tasuti veel erinevaid kontoritarvete ja muid majanduskulusid, transpordikulusid, rendikulusid, avalike ürituste korraldamise kulusid ning postikulusid. Samuti tasuti kampaaniate koordineerimise eest.

Näiteks Tallinna valimiste juht Paul Lettens teenis tehtud töö eest 24 800 krooni ning Tartu valimisi koordineerinud Raik Vürst ligi 15 000 krooni.

Suurtest parteidest on oma kohalike valimiste kampaania kulud seni avalikustanud vaid Sotsiaaldemokraatlik Erakond (SDE), kellel kulus valimistel 3,06 miljonit krooni. Otseselt reklaamile kulus sotsidel 2,07 miljonit krooni.

Maksmata arveid oli sotsidel eelmisel nädalal riigikogule esitatud aruande kohaselt 2,2 miljonit krooni.

Personaalsetest kampaaniatest kulus Andres Anveltil 49 500, Jarno Lauril 34 727 krooni, Heljo Pikhofil 23 943 ning Hannes Rummil 8 773 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles