Juhan Kivirähk: Keskerakonnal oli, mida reklaamida

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Kivirähk
Juhan Kivirähk Foto: Pm
Postimees esitas pärast valimisi juhtivatele ühiskonnateadlastele küsimuse: kuidas hindate Keskerakonna edu ja millele peaksid teised erakonnad tähelepanu pöörama, et suudaksid Keskerakonnale konkurentsi pakkuda? Vastab sotsioloog Juhan Kivirähk.

Kõik juhtivad reklaamieksperdid on juhtinud tähelepanu Keskerakonna erakordselt mõjusale ja professionaalsele kampaaniale.

Muidugi ei ole võimalik valimisedu pelgalt reklaami abil saavutada - peab olema ka midagi reklaamida. Keskerakonna võimu ajal on Tallinnas palju ära tehtud. Mõnda asja võib-olla isegi liiga palju. Nagu näiteks propagandat, mille eelarve on paisunud üle mõistuse suureks.

Seega on edu saavutamiseks vaja teha valijale meelepäraseid tegusid ning sellest tõhusalt teada anda. Selles mõttes ei ole ju suurematel erakondadel ree peal püsimisega probleeme: Reformierakond võib rahul olla, et pälvis valijate enamuse heakskiidu mitmes linnas; Mart Laar raporteeris IRLi valimisvõidust Järvamaal, Raplamaal, Võrumaal ja Viljandimaal; sotsiaaldemokraadid võitsid Rakveres.

Tallinnas jäi aga nende erakondade valimisreklaam tõesti mannetuks - peale Savisaare manamise ei suudetud midagi välja mõelda. Muidugi, kui soovitakse Keskerakonnaga konkureerida piirkondades, kus elab märkimisväärne hulk venekeelseid valijaid, tuleks neil erakondadel mõelda rohkem ka sellele, millisena nad nende valijate silmis välja paistavad.

Ree peal püsimise küsimust tasub esitada Rahvaliidu ja Eestimaa Roheliste puhul. Nende kahe erakonna pääs 2011. aastal valitavasse riigikokku on küll küsimärgi all.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles