Mihkelsi ja linna reklaam on kui kaks tilka vett?

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vasakul on linna tasutud reklaam ja paremal Kalle Mihkelsi isiklik valimisreklaam.
Vasakul on linna tasutud reklaam ja paremal Kalle Mihkelsi isiklik valimisreklaam. Foto: Liis Treimann

Tallinna Mustamäe linnaosa vanema Kalle Mihkelsi isikliku valimisreklaami ja Mustamäe päevadele kutsuva maksumaksja rahastatud plakati erinevusi annab otsida.


Mõlemal reklaamil on suurelt Mihkelsi nägu ja nimi, mõlemal kasutatakse sarnast kirjastiili ja värvigammat, samuti on taustaks sama foto rahvamassist.

Erineb vaid reklaami formaat, maksja ja üks lause - kui Mihkelsi enda tasutud reklaam «Meest tunned tegudest» on lapikus, siis linna rahadega tehtud «Kohtume Mustamäe sügispäevadel 16.-19. septembril» püstises formaadis.

Nii pole eetiline

Tallinna Ülikooli politoloogialektori Mari-Liis Jakobsoni sõnul on «siililegi selge», et tegu on ebaeetilise reklaamitaktikaga.

«Meediaeetika üks üldisi põhimõtteid, mis ka uudisajakirjandust puudutab, on, et reklaam ja uudis peaks olema eristatud. Samad reeglid kehtivad reklaamide puhul.»

Otseselt seadusevastane tema teada taoline käitumine ei ole, küll aga peegeldab see keskerakondliku linnavalitsuse kommet teha linna raha eest parteipropagandat.

Tema sõnul tekitavad näiteks linna tööbörsi reklaamivad plakatid samuti küsimuse, mil määral need teenivad erakonna, mil määral linna huve.

Peavadki sarnased olema

Mustamäe linnaosavalitsuse pressiesindaja Jüri Raudsepp ütles Postimees.ee'le, et mõlemas reklaamis on kasutatud pilte, mida linnaosa ikka vajadusel kasutab ning sarnasus on taotluslik. «Sellepärast, et nii meile meeldis - kõige lihtsam vastus on nii,» lisas ta.

Raudsepa sõnul ei ole loogikat ka väites, et kui reklaamid on rahastatud eri allikatest, peaks nad olema üksteisest selgemalt eristatud.

Ta lisas, et suuri plakateid on kokku kuus ning nende valmistamise ja eksponeerimise kulud kannab Kalle Mihkels.

Väiksemaid plakateid on tehtud 25. Need kutsuvad pressiesindaja sõnul traditsioonilistele Mustamäe sügispäevadele, valmistati linnaosa rahadest ja nende maksumus on koos kavandi, trükkimise, paigaldamise-äravõtmise ja eksponeerimisega 9316 krooni.

«Summa on ürituse eelarvesse kavandatud. Lisaks reklaamime Mustamäe sügispäevi raadioreklaamis, kus Mihkelsit ei meenutata sõnagagi.»

Kalle Mihkelsit ennast Postimees.ee'l täna tabada ei õnnestunud.

Linna raha ei kasuta

Tallinnas võib märgata veel teistegi linnaosavanemate välireklaame, mis on valdavalt Keskerakonna logota.

Nii näiteks teatab Nõmme valitseja Rainer Vakra kohaliku renoveeritud turu pildi taustal «Palju tehtud, palju teha!», Tiit Terik lubab rajada Piritale uue tervisespordihoone, Viktor Vassiljev tahab korda teha Haabersti ringristmiku ja Mihhail Korb reklaamib end Kristiine vabaajakeskuse rajamise lubadusega.

Kõik linnaosad teatasid vastuseks Postimees.ee päringule, et pole valimisreklaame tellinud ja linnaosavanemad maksavad reklaamid oma taskust kinni.

Linnaosavanemad teatasid ka, et võtavad reklaamid pühapäevaks ehk enne seda, kui algab valimiseelne välireklaami-keeld, maha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles