Saar: Lang tahab põlistada raha võimu poliitikas

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurod
Eurod Foto: Elmo Riig

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) aseesimees Indrek Saar peab kahetsusväärseks valitsuserakondade täielikku soovimatust seada piir erakondade valimiskampaaniate
maksumusele.

Valitsus andis lõppeval nädalal eitava seisukoha sotsiaaldemokraatide algatatud seaduseelnõule, mille eesmärgiks on piirata kampaanias tehtavaid kulutusi, teatas SDE pressiesindaja.

«Valitsus tugines justiitsminister Rein Langile, kes suutis tuua vaid otsitud ja formaalseid põhjusi, miks meie ettepanekud ei sobi. Näib, et Lang tahab Eesti poliitikas põlistada igavesti raha võimu,» märkis Saar.

«Kui midagi ei muutu ja valimiseelne arutu raha kulutamine jätkub, siis jäävadki Eesti valimiskampaaniad raha, mitte ideede võitlustandriks ja sisuliste poliitiliste valikute asemel tuleb valijal hääletada parimate reklaamide edetabelit. Rääkimata korruptsiooniohust, mis erakondade liigne sõltuvus rahastajatest reeglina kaasa toob,» lisas Saar.

Saare sõnul ootab ta huviga justiitsministri esmaspäevast etteastet riigikogus, kus Langil tuleb vastata erakondade rahastamist käsitlevale arupärimisele ja sealhulgas küsimustele, mis puudutavad tema erakonnakaaslaste Robert Antropovi, Jaanus Rahumägi ja Kristiina Ojulandi 2007. aasta valimiskampaania varjatud rahastamise kahtlustusi.

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna ettepaneku kohaselt tohivad erakonnad kulutada nii riigikogu, Euroopa Parlamendi kui kohaliku omavalitsuse volikogude valimistel maksimaalselt reklaamile 300 000 eurot ehk ligi viis miljonit krooni. Sama piirang tuleb kehtestada kohalikel valimistel kandideerivatele valimisliitudele. Igal erakonna või valimisliidu nimekirjas kandideerival inimesel on õigus täiendavalt kulutada valimisreklaamidele kuni 3000 eurot.

Valimiskulutustele ülempiiri seadmine sunnib Saare sõnul erakondi senisest enam keskenduma kampaanias sisulisele debatile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles