Tarand: poliitreklaami defineerimisele seisavad vastu seaduseaugust võitjad

Helen Mihelson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaarel Tarand.
Kaarel Tarand. Foto: Toomas Huik

Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) aseesimehe Kaarel Tarandi sõnul esineb riigikogu põhiseaduskomisjonis poliitreklaami seaduse tasandil defineerimisele vastuseisu seetõttu, et parteid soovivad ise seaduseauku ära kasutada.

Probleem, et osad parteid poliitreklaami defineerimisele seaduses vastu seisavad, on selles, et erakondadel on endil soov seaduseauku kuritarvitada ning kasutada omavalitsuste eelarveraha poliitilises kampaanias, mis on selgelt keelatud tegevus, ütles Tarand ERRi uudisteportaalile.

«Selge ju, et need, kes praegusest olukorrast võidavad, ei taha ka muutust ja hämavad defineerimise võimatuse teemal,» lausus Tarand.

Tarand lisas, et erakondadel on tegelikult ees lihtne valik - kui ei soovita seadust täpsustada, siis peab varem või hiljem hakkama seda praktiseeritavat avaliku raha erakonna- või isikureklaamiks kasutamist uurima korruptsiooni tunnuste alusel.

Tarandi sõnul ei saa seda teha enam ERJK, vaid politseiorganid, sest kõigil neil dokumentidel, millega on avalikku eelarveraha suunatud võimu teostavale erakonnale ja selle kandidaatidele era- ehk valimiskasu toovalt, on ka ametiisikute allkirjad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles