Suhtekorraldaja: Tallinna munitsipaalpoliitikud jagavad isetäituvaid lubadusi

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ivo Rull
Ivo Rull Foto: Egert Kamenik / Postimees

Suhtekorraldaja Ivo Rull imestab Tallinnas praegu võimul olevate poliitikute valimisplakatite üle, kus lubatakse ära teha asju, mis kuuluvad linnavalitsuse põhitöö hulka.

«Näeb lubadusi gümnaasium ehitada või staadion korda teha ja tekib küsimus, miks seda peab tänaval kuulutama, see ongi ju linnavalitsuse ülesanne nende asjadega tegeleda,» imestas Rull. «See on natuke kummaline, aga eks see käib mängu ilu juurde.»

Rull tõi näiteks Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu, kes lubab plakatitel korda teha Nõmme staadioni ja Pääsküla gümnaasiumi. «Need on sellised asjad, mis on tegelikult aastaid tegemata olnud ja valimiste eel siis ametis olev abilinnapea annab suurepärase lubaduse, et nüüd teeme selle ära,» naeris Rull.

«Põhimõtteliselt on need isetäituvad lubadused, küllap selle jaoks on projektid juba kirjutatud ja need asjad on linnavalitsuses mingisugusesse ajaperioodi planeeritud. See käib poliitilise mängu juurde,» tõdes ta.

Tänavusi valimisreklaame laiemalt kommenteerides märkis Rull, et mingit põhimõttelist uuendust ta ei näe. «Kõik püüavad ikka lühikeste löövate loosungitega luua mingit fooni ja aktiviseerida poliitikast vähem huvitatud inimesi,» sõnas ta. «Nad on kõik poliitreklaami klassika.» Küll tõdes Rull, et loosungid nagu «Max Kaur – seadus ja kord» on selgelt mõeldud avalikkust provotseerima, et marginaalne poliitik ülevõimendatud tähelepanu saaks.

Erakonnad on end reklaamides jäänud oma tavapärase stiili juurde, leidis suhtekorraldaja. «IRL on alustanud päris võimsat kampaaniat nii tänavapostide otsas kui treileritel omaenda tuntud semantikas, ka sotsidel on endale tüüpilised plakatid, Keskerakond on Tallinnas silma jäänud eelkõige Mustamäel ja Nõmmel,» loetles ta.

«Reformierakonna uhkuse-loosung on kindlasti asi, mis väga ei tööta, aga nad on kevadest saati pähe võtnud, et nad peavad uhked olema ja lähevad siis uhkelt lõpuni,» rääkis Rull. «Aga see on jälle selline väga klassikaline Reformierakonna plakat, mis oma lahenduselt ja ideoloogialt ei üllata.»

Suhtekorraldaja sõnul pole tänavuste valimisreklaamide seas selliseid, mis oleks šokeerinud või ületanud hea maitse piiri.

Küsimusele, kas valimisreklaamile tuleks seada piiranguid, vastas Rull, et neid on praktiliselt võimatu kehtestada. «Ainuke piirang, mida on võimalik kontrollida, on rahaline piirang,» viitas ta valimiskulude lae kehtestamisele. Plakatite suuruse piiramine Rulli sõnul ei toimi, kuna neid võib panna lähestikku või moodustada mitmest väiksest plakatist ühe suure, tekitades JOKK-olukorra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles